min kentsommar

jaha matild vill att jag ska blogga om kentspelningarna jag varit på
har bara skrivit om den på peace & love som ni kan läsa här nedanför
då ska jag göra det tror jag fast jag skriver om alla i samma inlägg för det blir så många inlägg annars och jag har inte så mycket att skriva tror jag haha
28 juni, zinkensdamm stockholm: jag, linnea och veronica åkte till stockholm ganska sent, runt tolv var vi framme. vi vandrade förbi jockes lägenhet eftersom vi var i stockholm och det är tydligen ett måste då, handlade på ica-affären på kungsholmen eftersom jag ville ha godis. sen åt vi på max också. kom till zinken vid fyra ungefär, det var massor med folk där fast vi gled in i första kön, trängare dock kunde vem som helst gjort samma sak och ingen verkade upprörd, kunde ju säga till om det nu är en sån big deal ("ingen big deal" - burger king-reklamen). sen när alla reste sig upp för tidigt gled vi fram smidigt och till slut lyckades vi hamna i en fålla brevid de som köat sen ungefär nio okvällen innan. go oss fast det var mest för att dom öppnade en till fålla precis då. de släppte in och de hade lite konstiga regler, alla skulle gå på en lång bred rad fast jag hamnade i alla fall längst fram... fast orkade inte ens stå där så ställde mig brevid linnea på andra raden istället, hade bättre utsikt där, hehe... ingen trängsel heller, soft. konserten var bra också, att skriva om konserter är alltid svårt, iaf för mig, har en känsla fast ingenting som utmärker sig som jag kan beskriva. bara den där underbara, speciella känslan som man får av kent. eller som jag får av kent. linnea och jag hade det mysigt i alla fall. puss

4 juli, arvikafestivalen arvika:
arvika var nästa stopp. festivalspelningar har sina för och nackdelar. fördelar är att det är inte alls är samma tryck om att stå längst fram, kommer man när festivalområdet öppnar kan man gå och sätta sig vid scenen. det var visst en enda fördel. nackdelar är att det spelar andra band innan kent oftast eftersom kent är så pass stora får dom ha sina spelningar på kvällen, fick se hardcore superstar och the hellacopters (igen) den här gången. inget vidare, speciellt inte hardcore superstar, inte alls min grej. sen brukar det vara mycket tryck på festivalspelningar med, det var det den här gången dock inte så jobbigt om det inte varit för en tjej som försökt trycka in sig mellan mig och linnea. det gjorde rätt ont i ryggen fast hon led nog mer. dom får längre speltid på festivaler också, en och en halvtimme tror jag kent spelade vilkent såklart resulterar i att låtlistan blir kortare och kent är inte direkt de som plockar bort de låtarna jag tycker är de sämre utan snarare de bättre. arvikaspelningen skulle jag vilja säga var den sämsta av dom åtta kentkonserter jag besökte i sommar. bandet kändes inte på, jag kände mig inte på (var utattad av värmen, gassande sol 11-16 ungefär) och låtlistan var inte roligast någonsin. kent är alltid bra dock, glöm inte det mina vänner.

12 juli, strömsholmen eskilstuna: carin och jag åkte till eskilstuna ganska tidigt. åkte samma tåg som matild fast vi fick inte sitta brevid varandra för det kom en tant och satte sig precis när vi skulle sätta oss brevid henne. sen träffade vi stina på stationen. gick och åt mat, hälsade på i kön osv. vid fem ungefär gick vi till kön och placerade oss i första kön trots att den andra kön var dubbelt så lång, ondska i sin renaste form. haha nejdå, var ingen som sa något så. sen var det insläpp och efter det spelade håkan hellström. han var bra såklart. jocke stod vid scenkanten och tittade så hälften av alla tittade på honom och skrek och hade sig. kul för jocke, mindre kul för håkan. sedan kom kent och det var hur kul som helst hela spelningen, förutom när vi fick rösta mellan utan dina andetag (seriöst är det deras sämsta låt eller?) och klåparen (min soulmate) och utan dina andetag vann. sug kuk jocke. så kändes det. roligt när jocke stoppade ner handen för att "rätta till skjortan som åkt upp" och amanda och veronica skrek "det var inte skjortan som åkte upp!" och det tog en halv evighet för jocke att höra vad de sa och när han väl hörde det kollade han bara snabbt på sami och började spela haha. så gullig. roligast var ändå innan håll ditt huvud högt när jocke pratade väldigt länge om hur dålig han var och dessutom lät enormt ledsen så skriker killen bakom "EMO!!!" haha, skrattade. underbart.

23 juli, sofiero slott helsingborg: sov utanför sofiero med amanda, emma, veronica, lovisa, sophia, tobbe, mica och några till. det var kul. lovisa och jag gick väldigt mycket, jag är otroligt bra på att gå, ska kanske börja gå till kentkonserterna och spara pengar. insläppet var enormt dramatiskt. det enda som var mellan kön och området var ett platsband och när alla började trycka på tror jag plastbandet gick av och det resulterade i att alla kutade in och där inne stod det ungefär två små funktionärer som skulle riva biljetten... det gick inte bra. alla sprang förbi dom. eller inte alla, mig fick dom tag i och skulle riva min biljett fast istället för att riva den försökte dom hålla fast mig och tvinga fler att stanna så jag sprang vidare ändå, orka skaffa lite taktik eller skyll er själva. var en tjej som skrapade upp hela ansiktet under insläppet, bra jobbat av vakterna verkligen. kom åtminstone längst fram, mitt emot jocke, tjena baby ligga nu eller efteråt? tänkte jag, nästan. håkan var spelade innan igen och martin och jocke stod vid scenkanten. så kul, har man nåt att titta på om håkan inte duger. sedan kom världens bästa kent och spelade klåparen. det gjorde min spelning. veronica lyckades tigga till sig jockes svettband, grattis till henne.

25 juli, slottsskogsvallen göteborg: vi tog oss vidare från helsingborg till göteborg. det var väldigt varmt i göteborg. jag skulle gått med frankis fast hon ville inte gå längre så jag hoppade in i kön med min gurls och en tjej blev jätteförbannad på oss (på dem med för de hade tydligen också trängt sig, orka) och sa att man inte kunde göra så osv osv. nehe håll din plats så händer det inte, svårare än så är det inte, sorry, du är inte den enda som vill stå längst fram på den här spelningen och alla utom du verkar veta att det här är en laglös plats liksom. i alla fall så gick det rätt bra för oss. thåström spelade innan kent, jag höll på att börja gråta hela tiden. så vackert var det. när han spelade innan dem på zinken kände jag ingenting och nu kände jag... massor. bättre än kent nästan. kentkonserten var en aning bisarr. veronica var ledsen shei, amanda och emma blev ledsna tejer, jag var extremt förvirrad och tjejen bakom mig toktjöt. så kan det gå.

26 juli, femören köpenahamn: kom till köpenhamn rätt sen. ungefär vid ett kanske och det var inte en enda människa där. vi kom utan problem längst fram allihop och med allihop menar jag emma, jag, veronica, amanda, lovisa, sophia, tobbe, mica, gabriella, emeli, palle osv. så skönt. ska se kent i köpenhamn fler gånger tror jag. det var dock dyrt att köpa mat och vatten där inne och jag hade inga danska pengar och de tog endast svenska sedlar och jag hade nästan bara mynt. jaja, sånt lever vi med. spelade lite band innan kent, hard candy en galen snubbe som hoppade ner från scenen och sprang och gjorde armhävningar, marvel hill som var ganska tråkiga och the storm som också var ganska tråkiga fast då kom martin med sin son på axlarna så det var kul, haha. så gullig hade neongula hörselskydd på sig. mm, jag tycker en unge är gullig fast det är iofs svårt att bli gullig ihop med martin. när kent spelade var publiken jättelugn fast kent gav ändå allt så det gör mig inget. det var skönt och det var kul. jocke dansade massor framme vid oss, vi var nästan de enda som dansade så. kort låtlista tyvärr fast spelningen räknades som en festival så.

1 augusti, lejongropen norrköping: hade inget sällskap till norrköping eftersom mitt vanliga sällskap hade bestämt sig för att sova utanför. som tur var frågade jag stina och hon ville jättegärna följa med, trodde inte hon skulle vilja det haha. kom till norrköping vid två tror jag, satte oss med fanny, lovisa, lovisas bror och deras kompis i mitten av kön ungefär fast sen flyttade vi fram till de andra som satt längst fram haha, allhopa. de andra i kön såg inte lyckliga ut fast vad gör det? vi kom längst fram i alla fall. markus krunegård spelade. det var rätt tråkigt även om han är bra. kul innan kent kom en säkerhetsvakt "jocke berg kom jättesent, han kom för ungefär en halvtimme sen... han var så liten och tanig... han var ASPACKAD!" och alla ba ":O..." och vakten bara "... skoja haha" kul haha. kent kom och ja, spelningen var förstås bra som alltid fast det kunde varit bättre. hemskt med turnéavslut, verkligen jättehemskt. det skar i mig när jocke sa att han inte visste när vi skulle ses igen, det skar i mig på riktigt, nu när jag skriver det minns jag fortfarande hur ont det gjorde. fy, älskade kent kom snart tillbaka


sami & jocke, lejongropen

Kommentarer
Postat av: stina

vad fint att du trängt dig på typ alla spelningar :)

2008-08-19 @ 16:28:43
Postat av: jonna

jag vet fast måste göra det för annars blir jocke så ledsen :(

2008-08-20 @ 03:39:01
Postat av: kentadhd

kalasbra nästa turné ska vi ha din buss och aa det blir bra

2008-09-13 @ 21:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback