göteborg/landa/malmö

i lörsdags åkte jag till göteborg dåva, åkte tåg fyra timmar ensam, det var ganska uttråkande. jag fick hjälpa en liten tjej med hennes skor, det var dagens hjältedåd. i göteborg var det snö och iskallt. höll på att frysa ihjäl när jag och frankis väntade på pendeln till kungsbacka.
sen åkte vi till malmö på söndagen, för att se kent alltså. tog ungefär 2½ timme ner till malmö. frankis har snälla föräldrar.
jag: vi är strax i malmö
frankis: va?
jag: vi är strax i malmö
frankis: va?
passerar malmö-skylten
jag: vi är malmö!
när vi kom fram till baltiska hallen var det i princip inga människor där trots att det bara var en timme till insläppet. träffade gabriella, tobbe, mica och isabella. dom hade nummersystem som för första gången i mitt liv fungerade. synd att jag inte hade något nummer bara, skulle fått isabellas om någon hade haft en penna. det gick bra i alla fall, gabriella var snäll och tog plats till mig och frankis så vi stod längst fram. alltid bäst längst fram.
konserten var trevlig. jocke verkade väldigt glad, skrattade massor. dom spelade gravitation, frankis blev jätteglad. camela gästade på generation ex, hon hade brudklänning på sig och skuttade runt. jocke verkade mest vilja få kontakt med henne så dom skulle bygga upp någon stämningsfull romantik-feeling fast hon tittade mest på publiken. hahaha, när hon kom ut på scenen med slöjan för ansiktet fick jocke lyfta upp den åt henne, precis som på riktiga bröllop och frankis bara "ÅH GUD JAG TRODDE HAN SKULLE KYSSA HENNE!" hade ju varit intressant om han gjort det...
sorgligt att det var sista spelningen på deras vårturné. nu kommer jag att sakna dom. jag hoppas det blir lika bra i sommar. ska bli mysigt med utomhusspelningar, har inte sett kent utomhus sen hultsfred '06 och det är ändå inte samma sak.
kent är världens bästa

på måndagen fikade vi med sofia, det var jättetrevligt trots att det snöade snöflingor stora som tefat. vi satt och pratade om kentfans. sen köpte jag och frankis ben & jerrys med chokladglass, chokladfiskar och marshmallows. phish food hette den tror jag. jättegod.

image14
jocke och camela
baltiska hallen, malmö
23 mars '08 :)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Kommentar!:D

Postat av: Josefin

hade velat se camela :D

2008-03-26 @ 12:41:52
URL: http://imperativ.blogspot.com
Postat av: anonym beundrare

"ÅH GUD JAG TRODDE HAN SKULLE KYSSA HENNE!"
hahahaha

2008-03-26 @ 12:44:54
Postat av: Marcus

Hur mycket folk var där 1 h innan insläpp? Så typiskt Malmö att annars dyka upp efter insläppet, haha. När kent skulle signera V&A där så var det knappt något folk 1 h innan. Allt folk kom sådär 10-20 min efter att singeringen började. Smarta Malmö, hahaha... :P

2008-03-26 @ 12:53:21
URL: http://hessleholm.blogspot.com
Postat av: jonna till marcus:

kanske lite mer än 50 personer

2008-03-26 @ 13:01:40
Postat av: Frankis

jag åt nyss upp glassen ehe
föressten sa du skåne inte malmö...... haha *knäppa på näsan och tillrättavisa*

2008-03-26 @ 21:09:46
Postat av: Frankis

ah så nu syns min blögg med

2008-03-26 @ 21:11:17
URL: http://hungup.blogg.se/
Postat av: elin

kent är vackra!!
Jag såg ett klipp på youtube när camela var med...har inte sett henne live:p men i alla fall där så sa han typ: "nu kommer en vacker kvinna" Han verkar lite kär :) hehe :p

Användarnamn: elin
Lösenord: elin
Om du vill läsa :P

2008-04-03 @ 17:19:42
URL: http://fears.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback