julklappar och skatter

en sak jag är trött på är alla som ska göra sig fina över att dom minsann inte önskar sig något dyrt och exklusivt i julkapp. som vanligt så klagar jag på svennementaliteten jag vet, jag vet! tycker det är så sorgligt bara. klart man inte ska försöka kräva ut en massa grejer av människor som inte har råd, men det finns människor som både har råd och vilja att ge sina egna barn fina saker, sluta se er som finare än dom som finare än deras barn.
läser just nu på kentforumet om hurvida skatt är stöld eller inte. varenda människa säger ungefär "nej skatt är inte stöld för skatt är bra" vad i...? vad är det för ett argument? är det ens ett argument? i don't think so

Kommentarer
Postat av: Sofia

Allt som är bra är bra Jonna.

2009-12-20 @ 18:55:01
Postat av: matilda

Vad löjligt. Att stjäla en tv gynnar ju tjuven, precis som skatt gynnar bidragstagaren. Det är inte mindre stöld för det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback