suomi suomi

jag har tänkt på en sak en tid nu, alltså tänk att bo i finland
speciellt i en sån del av finland ni vet där det råder sverige
man kollar på svensk tv, pratar svenska och allt sånt där som hör till
hur kul kan det vara att leva i skuggan av ett annat land? haha skulle vara så irriterad
kolla på svenska melodifestivalen, kolla på svenska program som utspelar sig i sverige
dessutom blir finnar irriterade när man säger undrar om dom vet vad svenska grejer är
ba "ja jag har väl också svt?!?!?!?" jaha har du trodde finland hade en egen identitet
förlåt så mycket
vi har inte fit (findlands television) här direkt så hur ska jag veta hur dom lever?
vid mins svans.......

Kommentarer
Postat av: stina

tänk om det var så, jag skulle vara helt olycklig i själen

2009-02-17 @ 19:00:12
Postat av: Josefin

jag tror faktiskt att dom klarar sig väldigt bra. hela min släkt bor i finland och dom lever ganska finskt haha

Postat av: jonna

josefin: tror att dom klarar sig men jag skulle inte tycka det var så kul iaf :( eller jag tror det är roligare som vi har det här!

2009-02-17 @ 19:53:25
Postat av: fanny

sv: neej det gör jag inte :(:(:(:( sämst

2009-02-18 @ 07:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback