din glupska get

haha jag blir så otroligt upprörd så fort nån pratar fildelning med mig. det är faktiskt inte för att jag tycker det är den viktigaste frågan i världen och det har inget med jocke berg att göra utan för att det är så otroligt få som förstår och det gör att jag vill engagera mig i det. jag blir rädd när jag ser att till och med luf (och även muf) är för legalisering av fildelning, det är framtidens liberaler. planerar framtidens liberaler att acceptera sånt här så kanske det börjar bli dags att konvertera till ung vänster för där är intresset stort för såna åsikter. jag vill inte veta av att människor som kallar sig för liberaler tycker det är helt ok att utnyttja människor på det här sättet bara för att dom (som dom tror) sitter med mycket pengar. att det inte är sant borde inte vara så svårt att luska ut heller. klart det finns människor som tjänar stora summor pengar i musikbranschen men tror ni verkligen att det bara är dom som drabbas av alla människor som är inblandade när ni sitter och tankar hem? isåfall, vem har lurat er?
nej sånt är inget jag vill se hos liberaler. och ja det är utnyttjande när du använder dig av en människa på något sätt utan att ge något tillbaka och framför allt mot människans vilja, oavsett vilken inkomst människan alla har, alla är lika mycket värda, right?
det är skrämmade att se hur accepterat något kan bli för att många använder sig av det och framför allt när så många lägger sig istället för att stå upp. vad som helst skulle kunna bli accepterat, vad som helst kan hända. många saker händer redan nu idag bara för att människor väljer att blunda. det är fantastiskt varje gång en människa står upp för andra människors rättigheter utan att ta den lätta vägen och bara se sin egen vinning i saker

Kommentarer
Postat av: Sofia

applåderar

Postat av: caja

jag beundrar dig för ditt engagemang, jag känner mig vilsen i politik och förstår knappt hälften när du babblar. Men det är bra, man ska kämpa för de man tror på.

2009-05-19 @ 19:58:15
Postat av: matilda

Bravo jonna! Jag blir också rädd för framtiden. De kallar det en generationsfråga, men vad kommer då härnäst? Om saker blir okej med tiden kan ju vad som helst hända.

2009-05-19 @ 22:59:07
URL: http://frid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback