القرآن

nu har jag fått min koran!
tydligen ska man inte bara plöja igenom den fast fattar inte vad man annars ska göra.
om någon muslim eller annan vetande vet så kan den ju säga till, annars läser jag den så i alla fall.
har lärt mig att den består av 114 uppenbarelser som muhammed hade? och att dom antingen utspelar sig i mekka eller medina. dom mekkanska är mer poetiskt skrivna och dom medinska är mer vardagliga! tror det är såhär i alla fall, är lite svårt att förstå allting, är inte lättaste att förstå vad dom skriver. dessutom finns det en massa arabiska ord överallt som det är lite vårt att komma ihåg innebörden av. spännande är det hur som helst.
jag är numera en kristen (eftersom jag är döpt alltså, anser mig inte vara direkt troende) som äger en koran men ingen bibel
nu fick ni lära er lite om koranen också!

Kommentarer
Postat av: linnea

men du hade ju en bibel?

2010-06-15 @ 16:33:39
Postat av: Anonym

det är hannes bibel som jag lånat!

2010-06-15 @ 18:16:07
Postat av: jasse

Man ska tänka på vad som står, fundera lite och sånt.

2010-06-20 @ 15:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback