skärp er

pretto mitt i natten
jag är så irriterad eller jag har faktiskt varit det länge nu, pga ingneting, som vanligt antar jag
eller nä, kanske inte pga ingenting trots allt
för jag blir så arg (så arg att jag skriver dikter istället för som vanligt haha) på alla människor
på bilddagbokens(!) ytlighet, på alla "popare" (som var pandor, glittar or whatever för ett halvår eller mindre sedan)
och som nu ska vara så kaxiga och överlägsna
är trött på alla som är kaxiga och överlägsna
åtminstone på internet
oki vi alla är det ibland förstås, fast det är inte på samma sätt
mest trött är jag på alla som ska klanka ner på kent TROTS att dom gillar kent eller åtminstone gillade kent och lät kent betyder enormt mycket för dom
så trött på att det på något sätt  blivit pinsamt att vara ett kentfan
och ja, jag bryr mig vad skulle jag annars göra? bryr mig inte för bandmedlemmarnas skull om någon tror det, antar att det inte rör dom i ryggen över huvud taget
fast det rör mig. för det är det finaste jag har och då bryr man sig oavsett
det gör mig inte direkt ledsen och det får mig inte att skämmas
det gör mig åtminstone inte ledsen för min egen skull och det är inte mig jag skäms över
jag blir bara så bedrövad över hur människor tilåter sig att tänka och se på saker
"hehe, gillar du kent? dom gillade man 2002." HEHE, jaha? ja det gjorde man och du vet det gör jag än. och det är inte jag som gått miste om något heller
för alla vet att det inte är coolt att lyssna på kent längre, det finns inget coolt över nåt som går på rix fm.
det finns inget coolt över nåt som vinner för många grammisar
det finns inget coolt över nåt som har för många emofans
det finns inget coolt över nåt som pappor lyssnar på
det finns inget coolt över nåt som släpper en egen mobiltelefon
eller hur?
mm, precis
"hoho idag lyssnade jag på en kentlåt och jag råkade faktiskt tycka att kent var lite bra igen hahahahahaha snälla sluta inte bevaka min bilddagbok nu"
förstår ni hur sjukt och ytligt det här är?
och det finns inget som gör mig mer rädd att någonsin sluta lyssna på kent
ja och om någon som känner sig träffad eller liknande någonsin kikar in här, lämna gärna en kommentar var inte rädd, jag bits inte jag hugger med kniv

kram kram alla snälla och glada icke trångsynta och tråkiga utseendefixerade människor :)

Kommentarer
Postat av: Anna

så rätt så sjukt jävla rätt. Är det meningen att man ska be om ursäkt för att man gillar kent bara för att de har blivit 'mainstream' och 'populära'?

Eller måste man vara, se ut, tänka etc. på ett visst sätt för att bli accepterad att man lyssnar på kent? Jävla samhälle, jag hatar det ytliga dagens samhälle.

Postat av: stino

jonna <3

2008-08-16 @ 15:36:24
Postat av: jonna

anna: nej du ska aldrig be om ursäkt

att förstå sig på musik (vilken det än är) är alltid bättre än att inte göra det!



stina: <3

2008-08-18 @ 03:47:44
Postat av: isol@

bra inlägg!

2008-08-19 @ 19:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback