the dangling conversation

hej matilda har varit hos mig, trevligt har saknat henne <3
vi hade det trevligt, pratade mest, gjorde inte jättemycket
men jag gillar det så
idag åkte matilda hem och nu har jag ätit mat
pappa, mamma & hannes sitter i vardagsrummet och kollar på tv
mamma tjatar om hur mycket hon hatar fotboll haha
hannes fattar inte om nilz fattar att hon jagar sin egen svans
hon håller på så hela tiden, så rolig den där damen
nu vet jag inte riktigt  vad jag ska säga, jag ska till elina om några timmar
jag bråkar med fildelare på bilddagboken
haha lyckas alltid bli meddragen i såna diskussioner och så blir jag så less på dom
så irriterande att förklara saker som borde vara uppenbara
vad lär deras föräldrar dom? och vad lär skolorna ut?
t.ex "fildelning, tycker ni det är rätt eller fel?"
jaha varför får man ha åsikter om en sån kränkning när ingen lärare skulle komma in i klassrummet och säga "hej, idag ska vi diskutera om ni tycker det är rätt eller fel att tafsa på tjejer?" nej det är fel, det präntar dom in hårt i våra huvuden. vore kul om dom kunde ta upp något mindre självklart nån gång
skriver så oregelbundet, haha skrivregler och grammatik, ig i svenska osv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback