en bättre värld

jag blir arg nu, jag undrar verkligen hur människor tänker, hur människor kan vara så hjärntvättade. snälla öppna ögonen, använd huvudet, lyssna med öronen, sluta skämmas!
såg precis ett inlägg där blondinbella hade förklarat att som moderat ansåg hon att hennes pengar var hennes, och hon skulle inte behöva försörja någon annan med dom, att dom som inte har råd inte är hennes ansvar
så läste jag kommentarer kring detta och jag blev rädd när jag såg att det fanns inte en människa där som sympatiserade med hennes åsikter. hahaha vill skratta, vill gråta, vill starta revolution i folks huvuden, härligt att det gått så långt att människor ska bespottas för att dom förstått att du inte behöver ge ditt liv till någon annan, du behöver inte slava för någon annan, du behöver inte utnyttjas. att det inte är ditt ansvar och inte din skyldighet att se till att någon annan har det bra

det handlar inte om att bara gör allt för sin egen skull
det handlar inte om att bara bry sig om sig själv
det handlar inte om att vara fri
och om att äga sitt eget liv

jag skulle inte bara vilja ha ett sverige utan en hel planet där människor i alla länder har 100% makt över sina egna liv, där människor får sälja sina kroppar, dricka alkohol vid vilken ålder dom vill, ta droger, där varken en stat eller en förälder kan säga vad du ska göra med din veckopeng, vart du ska gå, vem du vill vara. en plats där ingen kan säga vad som är bäst för dig, där ingen kan säga vad du ska skyddas ifrån
och om man inte håller med om att det ändå är så det borde vara så skulle jag vilja höra varför någon annan äger mig och hitta på ett bra svar på vart den rätten kommer ifrån, för den är inte naturlig, utan bara något påfund en majoritet tycker som sedan tvingar alla som inte håller med att leva likadant
det är självklart ingenting som går att bygga upp under en natt heller, men något man kan jobba fram. människor kommer att vänja sig, människor kommer att tvingas lära sig att ta ansvar för sina liv och sina kroppar när ingen annan gör det åt dom, det tror jag verkligen

Kommentarer
Postat av: matilda

Precis Jonna, det är DET som är förtryck och inget annat. Att berätta för någon annan hur den ska vara och vad den ska göra, även när det handlar om pengar.

Postat av: stina

100% makt över sina egna liv förutom att man inte ska kunna få dödshjälp om man vill det om det finns den som är villig att ge det? ;)

2009-07-30 @ 10:48:41
URL: http://fooobb.blogg.se/
Postat av: jonna

stina:

har redan sagt att jag är för dödshjälp

2009-07-30 @ 13:55:14
URL: http://modernatankar.blogg.se/
Postat av: veronica

Du får ta detta som det blir, för jag är inte direkt påläst, kan bara säga ungefär hur jag känner att jag tycker:

Visst är det härligt att få göra exakt som man vill, men jag tycker att man ska samleva med varandra och jag ser det svårt i den extremliberala livsåskådningen. En myndighetsgräns är väl ganska självklar, då ett allt för ungt barn inte kan klara sig själv. Sen kan man ju ha synpunkter på om gränsen är för hög eller för låg, eller borde vara mer individuell(vilket jag tycker).

2009-09-02 @ 14:52:16
URL: http://anticatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback